راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه

تعداد بازدید:۹۱۱

درباره کتابخانه

کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از نیمه اول سال ۱۳۹۰ همزمان با تأسیس دانشکده، فعالیت خود را به صورت مستقل شروع کرد و ارائه خدمات به گروه های آموزشی پرستاری، مامایی، اتاق عمل و فوریت های پزشکی را سرلوحه کار خود قرار داد. از بهمن سال 1392 پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته شروع شده و هم اکنون دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پنج رشته پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری داخلی جراحی، پرستاری اورژانس، پرستاری کودکان و مامایی مشغول تحصیل می باشند. سیستم کتابخانه باز بوده و برای سازماندهی منابع از رده بندی NLM  استفاده شده است. سیستم نرم افزاری کتابخانه Koha بوده و سیستم امانت دهی، اینترنتی است.

 

بخش های کتابخانه

· بخش امانت و مرجع

· مشاوره اطلاعاتی

· بخش ثبت و سازماندهی اطلاعات

· بخش اطلاع رسانی

. بخش پایان نامه و منابع سمعی-بصری

 

ساعت کار کتابخانه

روزهای شنبه تا چهارشنبه 7:30 صبح الی ۱۷ عصر و روز پنجشنبه 7:30 صبح الی ۱۳ ظهر

 

شرایط عضویت در کتابخانه

جامعه استفاده کننده از کتابخانه شامل دانشجویان، اساتید، مربیان و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی اردبیل است. هرگونه استفاده از کتابخانه منوط بر عضویت در آن است. برای عضویت در کتابخانه فرد باید جزو جامعه استفاده کننده باشد و  فرم عضویت به همراه یک قطعه عکس۳*۴ به کتابخانه ارائه کند.

 

دیرکرد

· مراجعین کتابخانه در صورتی که منابع کتابخانه را به امانت می‌گیرند موظف می‌باشند که در تاریخ مقرر منابع امانت گرفته شده را عودت نمایند. در غیر این صورت به مدت دو برابر زمان دیرکرد جریمه شده و نمی‌تواند کتاب به امانت ببرد.

· اگر به هر دلیلی کتاب مفقود یا ناقص(از قبیل پارگی، بریدن تصاویر و...) شود، امانت گیرنده موظف است عین آن را تهیه و در اختیار کتابخانه قرار دهند.

 

نحوه امانت کتاب

· دانشجویان می‌توانند در هر نوبت حداکثر دو نسخه کتاب، و اعضای هیئت علمی می‌توانند در هر نوبت حداکثر شش نسخه کتاب به امانت ببرند. تمدید کتاب ها دوبار به فاصله ده روز و اطلس‌ها یکبار به فاصله یک روز می‌باشد. فرهنگ لغات و کتاب‌های مرجع امانت داده نمی‌شود.

· مدت زمان استفاده برای کتب معمولی ده روز و برای اطلس ها یک روز می‌باشد.

· نسخه اول کتاب‌ها امانت داده نمی‌شوند.

 

قوانین و مقررات سالن مطالعه

· باتوجه به محدودیت ظرفیت پذیرش سالن مطالعه صرفاً دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی مجاز به استفاده از سالن مطالعه کتابخانه می‌باشند.

· جهت رعایت حقوق سایرین استفاده از تلفن همراه در بخش های مختلف کتابخانه ممنوع می‌باشد.

· رعایت شئونات اسلامی در سالن مطالعه جزء الزامات می‌باشد.

· همراه داشتن کارت دانشجویی هنگام استفاده از سالن مطالعه ضروری است.

· رعایت سکوت الزامی می‌باشد.

 

نحوه تسویه حساب از کتابخانه

· مراجعه به کتابخانه مرکزی

· تحویل پایان نامه به کتابخانه مرکزی

· مراجعه به بخش سایت کامپیوتری کتابخانه مرکزی

· مراجعه به بخش امانت دانشکده

نکته: دانشجویان کارشناسی که پایان نامه ارائه نمی‌دهند فقط به بخش امانت مراجعه می‌کنند.

 

سایت کامپیوتر

کلیه دانشجویان این دانشکده جهت استفاده از امکانات سایت کامپیوتر، با  مراجعه به مسئول سایت و با دریافت VPN می‌توانند با نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده شده، از امکانات سایت کامپیوتر دانشکده برخوردار گردند.

 

بخش پایان نامه

در این بخش پایان نامه های دانشجویان فارغ التحصیل جهت استفاده مراجعین نگهداری می شود که شامل پایان نامه های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

مراجعین به بخش پایان نامه در این بخش می توانند پایان نامه های مورد نظر خود را مطالعه نموده و از آن یادداشت برداری نمایند. لازم به ذکر است پایان نامه ها امانت داده نمی شود.

 

وبگاه کتابخانه:

https://nurslib.arums.ac.ir/fa

پست الکترونیکی:

nursinglib@arums.ac.ir

آدرس:

بزرگراه شهداء، مابین چهارراه حافظ و پل سعدی، دانشکده پرستاری و مامایی

فایل PDF بروشور

آخرین ویرایش۰۱ مهر ۱۴۰۲